Цветно настроение във Флоренция

Традициите на града извират от великата култура на Ренесанса и оживяват непрекъснато в работата на новите съзидателни творци.
15.04.2015
Анета Трифонова
202
керамика, дизайн, Флоренция, порцелан и стъкло, идеи за дома
Порцеланът и глината са украсени с мотиви от тоскански майстори на четката
Източник: Анета Трифонова Кореспондент на „Още за къщата” на Heimtextil

Още с пристигането във Флоренция, залезът-мечта ми показва грандиозния замисъл на нашето съществуване - да бъдем свидетели и да осъзнаем величието на Вселената. Освен това, той подчертава недвусмислено купола на Патриаршеската църква отвъд р. Арно, за да го свърже с идващия Великден.
Затова и гениалното Разпятие на Джото в църквата „Вси Светии” до реката, което виждам в същия час, грее с необикновена красота и проникновение, не само защото е наскоро реставрирано, но и поради близостта на най-големия религиозен празник.   


Така заредена с послания за вяра и красота, съм по-чувствителна към всяко нейно проявление, което има своите дълбоки корени. Пролетните багри разцъфтяват в каменната Флоренция, чието име е свързано с растителното царство. Традициите на града извират от великата култура на Ренесанса и оживяват непрекъснато в работата на новите съзидателни творци. 


Стъклото, на пръв поглед, следва класическите непретенциозни форми, но грее в багрите на скъпоценните камъни, което го прави вечно и нетленно. Порцеланът и глината са украсени с мотиви от големите тоскански майстори на четката, цветя и сочни плодове. Изисканата керамика може да покрива стените, масичката за кафе, дори кожените чанти имат подобна украса. Флоралните елементи са модни за сезона в облеклото, домашните тъкани, аксесоарите и като декор, какъвто е висящия балдахин на „Долче и Габана”.


Изненадващите идеи и изискани цветове оформят всички вещи за домакинството от метал, пластмаса, нови синтетични и органични материали, за които е задължително да са изискани, непретенциозни и да превръщат ежедневието в празник. Като контрапункт на цветната експлозия е огряната от слънцето бяла скулптурна композиция „Нищо лично” на Симоне д’Аура, близо до Галерия Уфици. Тя се състои от фигури с животински глави, които се издигат по ръба на Галерия Арт Хотел. Освен самоиронията на тема средновековни фамилни гербове, върху които са изобразени животни, тя олицетворява и упорството на човека изкачващ се нагоре, каквото и да се случи.


И накрая богатствата на таваните, появяващи се във всякакви форми - като архитектурна тектонична декорация на цилиндричен свод или изрисуваните с цветя и птици в Галерия Уфици, са основа на декорацията на сезона за всякакви елементи на дома, текстила и модата. Те греят и ни радват, където и да погледнем в старите дворци.


Благодарна съм на този град, в който намирам навсякъде красотата и съвършенство и за няколко дни може да ме зареди за години напред.     

+18
Автор: Анета Трифонова
Закони Нормативна база Коментари