Светещи вълни от кристали акцентират умерения модернизъм

Еднофамилната Къща №10, както е наречена от авторите, е последната жилищна реализация на ИДЕА.
15.08.2014
арх. Анета Трифонова
9
къща, интериор, еднофамилна къща, дизайн, архитектура
Сн.1, Разположеният островно кът с мека мебел е в средата на двете оси.
Източник: Снимки: Александър Новоселски

ИДЕА e българското мулти-дисциплинно дизайн студио.
Работи в 
цяла Европа и е номинирано за трета поредна година на Международните награди за дизайн . Българското дизайн студио е единственото с номинация за две заведения в най-престижната категория. За екипа на ИДЕА е чест да бъдат сред номинираните.


Екипът на ИДЕА е автор и на дизайна на жилищата на много популярни личности в България: Гала, Графа и др.


Еднофамилната Къща №10, както е наречена от авторите, е последната жилищна реализация на ИДЕА.


Отличният резултат се основава на строгите принципи на изграждане: единно решение, чиста схема, диференциация на функциите по етажи, открито пространство на дневните, стените-мебели (съчетаващи едромащабни облицовки, комбинирани с функционални елементи като врати и вградени шкафове), контрастни цветови плоскости, масивни и изразителни акценти.


Първият етаж е достъпен непосредствено след входа през стълбищната площадка. В общото пространство преливат една в друга основните функциите хол-дневна-трапезария, съоръжени с кухня и сан. възел. Разположеният островно кът с мека мебел е в средата на двете оси. (Сн. 1, 2) Той попада между камината и стената със стелажи, както и между аудио-визуалната стена и трапезарията. Така се формира пет-елементното множество, свързано в единно цяло по силата на своята естетика, но всеки елемент от него има автономност и оригинално решение. 


В дневната преобладават тъмните нюанси на черно и графит, плъзнали по стените и пода: такава е стената зад TV екрана; както и камината с експресивна декорация (с гигантски черни и проблясващи мазки), потънала в контрастно дребния квадратен растер на стената около нея. (Сн. 3)  Широките дървени дъски по пода, както и вътрешността на библиотеката са тъмни, но със светлите плоскости по тази стена-стелаж-ламперия цветовата концепция се променя към трапезарията. Тук основният акцент е осветителното тяло над масата – реещи се вълни, съставени от 400 кристални куба, като всеки един от тях е с отделен диоден светлинен източник. (Сн. 4)  


Вторият етаж предлага две детски спални, обща гардеробна и баня, обживен от своеобразната дневна пред тях. Тя се свързва пространствено с трапезарията под нея чрез тесен отвор покрай прозореца. (Сн. 5,6) Тук преобладава бялото в пода и диваните, както и светлата ламперия по вътрешната стена в която потъват вратите. Остъкляването от пода до тавана придава лукс на помещенията. Спалните са в характерни цветови гами на бежовите и лилави нюанси. Женските лица, появяващи се във фототапетите (като ясен образ или дискретна сянка в десена), внасят индивидуалност и шик. (Сн. 7, 8) Осветителните тела са спуснати ниско от тавана във всички спални.         


Родителската спалня на третия етаж разполага с гардеробно помещение зад нея. (Сн. 9) Тук особеният акцент е стената-ламперия зад спалнята и участието на банята в помещението като вкаменен портал с цилиндрични стоящи мивки. 


Така изградената и обзаведена къща показва колкото модерно присъствие, толкова и класическа мощ. Тя не разчита на известни дизайнерски реплики, а на индивидуално проектираните облицовки, вградени мебели и най-вече на специално създадените за нея акценти, каквото е уникалното осветително тяло в трапезарията.     


Техническа информация: 


  • Завършена през 2013 г. 
  • Времетраене на довършителните работи - 8 месеца 
  • Етажност - три етажа, 
  • РЗП - 450 kв. м., 
+5
Автор: арх. Анета Трифонова
Закони Нормативна база Коментари