Изложба Modigliani Moderne Blicke в Музей Барберини, Потсдам, 27 април – 18 август 2024.
„Всяко нещо, което излиза изпод ръцете ми държа да има не само съдържание, а и форма. Тя да е адекватна и да е водещия елемент, и ако нещо ме хване за гърлото и не може да излезе в картина, излиза като скулптура”, започва разказа за своя творчески път Лазаров.
Интересното в работите на Детелина Здравкова е, че слънчевите лъчи преминават през платната й чрез експресивни цветови решения и лично отношение, което ги прави характерни и нейни.
Антония Дуенде пред сп. „Още за къщата”
В дома има много начини да преоткрeите интериорните възможности, които дават гоблените.
Съвременният подход в създаването на уютно и приветливо пространство подкрепя непринуденото отношение към артистичните форми.
Трудността да се изведе определен стил в съвременната живопис е неоспорим факт и малко изкуствоведи се наемат да определят творческите търсения на авторите в конкретна стилова обусловеност.
Създаването е възможност да откриеш собствената си форма
На 11.11.2010 г. при откриването на изложението на хранителната промишленост в „Експо център София” министърът на земеделието Мирослав Найденов откри официално паметника на киселото мляко.
Анастас Константинов разкрива една уникална за българския зрител галерия от образи, теми, метафорични видения, мистика, алегория и най- вече свобода на мисълта.
„Сватбено хоро” и „Момиче” на Владимир Димитров Майстора, прочутата „Ръченица” на Мърквичка и „Жетва” на Иван Ангелов бяха изложени във фоайето на хотел “Шератон” между 4 и 12 декември 2008.
Линията му е свободна, рисунката овладяна, импонира му предимно топлата цветна тоналност, макар и да работи със същия успех и в студената гама.
Във всяко едно от произведенията му има притча, идея, лична концепция или задава вълнуващ автора въпрос. Цветовете са скептично подбрани, а образите сякаш потъват в мъгла. Някъде в ефирното цветово съзвучие си проправя място декоративен елемент, или графичен детайл изкрещява от нищото.
“Нима не знаете, че непорочните жени остават далеч по-свежи от порочните”, казва 25-годишният Микеланджело в защита на своята “Пиета”, атакувана от недоброжелатели. Те така и не разбрали защо лицето на Дева Мария изглежда доста по-младо от това на Христос.
Акварелите на Александър Телалим носят изключителния заряд на талантливия творец - живи, сочни, цветни, прозрачни и експанзивни, те преоткриват красотата на природата и доразвиват човешките състояния.