Търси

Интериорът на дома - личното място

Домът е мястото, в което се прибираш вечер, където си почиваш, в което се чувстваш уютно, където ти е удобно.

Интериорът на дома - личното място.

Интериорът на дома - личното място. Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

Интериорът на дома - личното място

Интериорът на дома - личното място Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

Интериорът на дома - личното място

Интериорът на дома - личното място Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

Интериорът на дома - личното място.

Интериорът на дома - личното място. Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

Интериорът на дома - личното място.

Интериорът на дома - личното място. Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

Интериорът на дома - личното място.

Интериорът на дома - личното място. Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

Интериорът на дома - личното място.

Интериорът на дома - личното място. Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

Интериорът на дома - личното място.

Интериорът на дома - личното място. Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

Интериорът на дома - личното място.

Интериорът на дома - личното място. Автор / Източник: Снимки: Борис Мисирков, Георги Богданов

PREV NEXT

Домът е мястото, в което се прибираш вечер, където си почиваш, в което се чувстваш уютно, където ти е удобно. Домът е конкретно място на конкретни хора. То не е просто поле за изява на архитектурните способности на даден интериорен проектант. Да си архитект е отговорна професия, да правиш домът на хората е лично отношение към всяка малка подрбност за определено място. И ако не забравяш, че водещи са именно тези “правила”, интерорът на един дом е вече на половина успешен.” - това е идята на Пенка Станчева за собствената й професия на архитект. 
 
Историята на този проект е дълга. Собственикът, млад семеен човек, разбира от свои приятели, че са наели архитект за интериора на дома им. В началото коментира с известен скептицизъм тази тяхна идея, впоследствие решава да се срещне с въпросния архитект. Ако днес го попитате за смисъла на това да ползваш услугите на специалист, ще ви отговори еднозначно – човек не може да знае всичко, по-добре да потърсиш професионална помощ.

Къщата вече е построена като груб строеж когато започва проектирането на интериора. Но работата налага прецизирането на места на стени, на отвори за прозорци и врати. Помислено е за всичко, така че да е удобно на обитателите. Дневната зона е развита на две полунива като даденост на къщата – на ниското ниво е столовата, в непосредствена близост да къщата, на високото полуниво е дневната с камина и място за гледане на телевизия. Отново на полуниво, но вече като самостоятелен етаж са родителската спалня с дрешник и баня. Още един етаж нагоре са детската стая с баня и дневна, която служи и като стая за гости.

Интериорното решение не е претенциозно на пръв поглед. Няма остри контрасти, основна характеристика на дневните зони е мекотата. Но проектът е обогатен от множество тънки цветови нюанси - от бежово през сиво-синьо до лилаво, в комбинация с кафявия цвят на дървото. Използвани са множество дискретни детайли – бамбуковият паркет има връзка с тапета на колоната и в нишите, с металния парапет между полунивата, имитиращ бамбукови пръчки, с растера на ратановите мебели и на вълнените килими. Камината е замислена с прецизност и простота. Атмосферата е разчупена от непретенциозността на осветителните тела от хартия, от масата от грубо дърво, от глинени съдове и клони, прецизно подбрани като декорация. Това е пълнокръвен дом. Той няма да спре да е красив, ако нещо в него се размести, или ако си поставиш книгата или чантата на случайно място. 

Полунивото, на което е разположена родителската спалня, е светло и максимално изчистено като решение – това е мястото за истинска отмора, не е нужно да се прекалява. Специално внимание е отделено на родителската баня – композицията от едри обеми е в контраст с плочки във фини нюанси на бежово и сиво. Параванът към ваната е оформен в черно-бяла фотография на Ман Рей – фин детайл, който прави помещението необикновено по дискретен начин.
Детската стая и дневната към нея са места с много повече жизненост. Цветовото решение там е отново в топли цветове, но по-ярки, формите са строго геометрични. Това е цветният кът на къщата.  

Автор: арх. ПЕНКА СТАНЧЕВА

Изпрати на E-mail
 

За да оцените и/или коментирате е необходимо да сте регистриран потребите!

Влез в Профила си Регистрация


На сайта на ka6tata.com

затвори