Търси

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

Все по-голям брой хора по света желаят домът им да бъде наистина персонално пространство – различно от всички останали, със свой характер и дух.

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: Още за къщата

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: арх. Гергана СТЕФАНОВА

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: арх. Гергана СТЕФАНОВА

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: арх. Гергана СТЕФАНОВА

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: арх. Гергана СТЕФАНОВА

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: арх. Гергана СТЕФАНОВА

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: арх. Гергана СТЕФАНОВА

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: арх. Гергана СТЕФАНОВА

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка

ПАРАДОР 2009 – луксът като отправна точка Автор / Източник: арх. Гергана СТЕФАНОВА

PREV NEXT

Все по-голям брой хора по света желаят домът им да бъде наистина персонално пространство – различно от всички останали, със свой характер и дух. Това желание касае вече не само архитектурата, дизайнът на мебели и аксесоари. Желанието за идентичност се докосна и до материалите за подови настилки – съчетани с най-високи изисквания за качество, за оригиналност, за екологичност. Не случайно – подът на дома е един от най-вайните елементи и е база за добрия и оригинален интериор.

Новите серии подови настилки на “Парадор” отговарят наизискванията за лукс не само като изработка, материал и здравина, но и като дизайн – шест от най-големите имена в световния дизайн са създали решения за пода, които излизат извън познатото в тази област досега.

Ако досега Константин Гърчик, Матео Тун, Карим Рашид, Бен ван Беркел, Ора Ито и Жан Мари Масо са променили разбиранията ни за мебели този път те саизлезли извън общото течение в областта на подовите настилки и със сигурност ще го насочат в нови измерения.

Както казва Зигмунд Фройд за епохата на Ренесанса и в частност за Леонардо да Винчи – „Той е бил спрямо съвременниците си човек, събудил се много рано в тъмното, докато още всички останали спят” - без да преувеличаваме, вълнуващите решения на дизайнерите за “Парадор” може да бъдат сравнени със свободата на творчеството в Ренесанса, или определени със съвременен термини като „дизайн без граници”.

Много интересни са и сериите, разработени от дизайнерите на фирмата “ПАРАДОР” – EDITION 2 – вдъхновени от предмети от всекидневието, от поп арт обектите на Анди Уорхол, от улиците на Киосфелд, от щайгите с марково вино, мебелите от салона в Милано или от погледнатата от Космоса Земя, тези паркети са резултат на освободеността на дизайнерите, богатия им опит и добър вкус. Всеки един вид беше експоноран с подхождащите му мебели и аксесоари на големите дизайнери на 20 век – Вернер Пантон, Томас Ритвелд, Корбюзие, Чарлз и Рей Еймс, Салвадор Дали.

Ора Ито

Ора Ито е французин и най-младият от групата, работила за новата колекция на “Парадор”. Без да са му поръчвали, той прави дизайнерски серии за известни марки като Гучи, Луи Вуитон и Ейпъл – представя ги в интернет и... става известен!
Неговите модели - EDGY POPLINE INFINITE CAPSULES са от геометрични линии, абсолютно минималистични, ахроматични /т.е. чертно, сиви, бели/ създаващи безкрайни тримерни пространства под краката ни.

 
Карим Рашид

Карим Рашид е роден в Кайро и е едно от най-известните имена в момента. Хотели, вериги ресторанти, мебели за над 60 марки в бранша – може да се каже че Рашид наистина е звезда в момента. Почеркът му на дизайнер се характеризира със съчетаване на футуристични форми с класика и етно.
В серията „Ламинат 2.0” Карим Рашид е използвал хармоничните розов, син и лилав цвят създавайки илюзия за тримерни изображения с двумерна графика от доста едри елементи – в традицията на Вазарели, Ешер и Магрит.

Матео Тун

Чувствай с очите си, виждай с ръцете си! – това е посланието на създадените от италианския дизайнер паркети за ПАРАДОР. Масивните и ламинираните паркети от серията на Тун изглеждат еднакво добре (без естествените да изглеждат като имитация). Напомнят за най-старите дървени подове от големи дъски. Единствено при допир може да различим масивния от ламинирания паркет. За серията „Ламинат 2.0” Тун е избрал уголемен дървесн фладер, на принципа имитацията е добра, когато е откровена.
Преди да отвори офис в Милано, Матео Тун е съдружник и съосновател на „Сотсас Асочиати” и легендарната група “Мемфис”. Преподава дизайн в университета във Виена, творчески директор е на Swatch, проектира часовници, порцелан, мебели, килими, бани, хотели и др.

Жан Мари Масо

Използване на компютърно създадени еле-
менти, напомнящи природни форми на молекулярно ниво – това е „трикът” и в мебелите и в паркетите на роденият в Тулуза млад френски дизайнер. Завършил е дизайн в ENSCI – Париж и студиото му проектира от флакони за парфюми, мебели до цялостни интериори. И неговите модели – AGTC и ALEPH са на принципа тримерни изображения с двумерна графика.

Автор: арх. Гергана СТЕФАНОВА

Изпрати на E-mail
 

За да оцените и/или коментирате е необходимо да сте регистриран потребите!

Влез в Профила си Регистрация


На сайта на ka6tata.com

затвори